W zimowym okresie, przy pozostawiającej wiele do życzenia pogodzie mam dla Was propozycję rozgrzewającego, lekko pikantnego dania kuchni orientalnej – kurczak z warzywami i sosem sojowym podany z makaronem ryżowym lub ryżem.

 

Składniki:

 

– filet z piersi kurczaka 100g

– imbir – mały kawałek

– czosnek – 2 ząbki

– pół papryki

– 2 mniejsze marchewki

– pół cebuli

– 3 łyżki sosu sojowego

– 1 łyżeczka miodu

– 1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej

– 1 łyżka oleju

– mały kawałeczek chili

– dodatkowo imbir i czosnek w proszku do doprawienia.

 

Przygotowanie:

 

1. Kurczaka pokroić w kostkę, wymieszać z mąką ziemniaczaną.

2. Marchewkę pokroić w słupki, paprykę w paski, cebulę w piórka, imbir i czosnek drobno posiekać.

3. Mocno rozgrzać olej na patelni – wrzucić czosnek i imbir oraz mięso, smażyć kilka minut na dużym ogniu, następnie dodawać warzywa – najpierw marchew, potem paprykę, chili i cebulę – również smażyć kilka minut.

4. Sos sojowy wymieszać z miodem i odrobiną wody – wlać do mięsa i warzyw, zagotować, doprawić dodatkowo czosnkiem i imbirem w proszku.

5. Podawać z ryżem basmati lub makaronem ryżowym, posypane szczypiorkiem.

 

 

Ryż basmati to odmiana ryżu o stosunkowo niskim indeksie glikemicznym, w porównaniu ze zwykłym białym ryżem – gotuje się krócej niż ryż brązowy – idealne rozwiązanie dla zabieganych i tych nielubiących tradycyjnego brązowego ryżu.

 

Chili i imbir to składniki rozgrzewające i dodatkowo przyspieszające metabolizm oraz wspierające odchudzanie!

 

Ten i inne przepisy znajdziecie w swoich jadłospisach!

 

Zapraszam na wizyty:

– dietetyk w Obornikach

– ul. Młyńska 5

– dietetyk w Rogoźnie – ul. Fabryczna 7D (OmegaMed)

– dietetyk w Stęszewie – ul. Dworcowa 1 (Instytut Zdrowia i Urody Sekret Piękna)

– dietetyk w Poznaniu ul. Umultowska 45 (Centrum Urody Mona)

– wizyty domowe – 50 km od Obornik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *