Sezon grillowy w pełni! Będąc na diecie nie musicie wyrzekać się kawałka mięsa z grilla. Co najlepiej grillować?

  • chude mięsa np. kurczak, indyk, chuda wołowina
  • świetnie na grilla sprawdzą się również ryby grillowane w folii aluminiowej
  • warzywa z grilla również dobrze smakują, takim klasycznym przykładem jest cukinia czy bakłażan

Pamiętajcie, aby unikać zbyt mocno spalonych mięs. Grillować należy na tackach, aby tłuszcz nie kapał na rozgrzany węgiel, ponieważ wtedy wydziela się najwięcej rakotwórczych związków. Mięso warto wcześniej zamarynować – lepiej przygotować samemu marynatę niż kupować mięsa gotowe “wzbogacone” w różne konserwanty.

Starajcie się unikać sosów do mięs na bazie majonezów – można go zastąpić jogurtem naturalnym. Zrezygnujcie z tłustych kiełbas, karkówki czy boczku z grilla.

Obowiązkowo do grilla powinna pojawić się sałatka ze świeżych warzyw, porcja antyoksydantów zniweluje szkodliwe działanie związków powstałych w czasie grillowania!

One Response to “Co wrzucić na grilla będąc na diecie?”

  1. Virtual Private Servers

    Poza sezonem moim ulubionym typem grilla jest pіaski grill gazowy – pozwala na rуwnomierne rumienienie potraw. Przede wszystkim ¶wieїe produkty, w zaleїno¶ci od sezonu i sklepowej oferty – woіowinк, dorsza, pstr±ga.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *